Víte, jak se správně starat o bavlněný svetr?

středa 19. dubna 2017

Sem tam často přemýšlím, na která témata bych své články dále zaměřila. Píši o módě, beauty, něco málo i z lifestyle. A protože jsem si nedávno pořídila tento růžový bavlněný svetr, který byl doslova láskou na první pohled, napadlo mě, že bych s ním po nějaké době nafotila outfit post. Do toho se mi do rukou dostal projekt s časopisem Cosmopolitan a značkou Silan. V ten moment mě napadl námět na zajímavý článek - jak pečovat o bavlněné věci, aby si zachovaly svou barvou a "materiál"

Nejsem úplný znalec oděvních materiálů, nechci vás zde zbytečně zahlcovat různými tipy, ale přeci jenom vám pro úvod podám menší info o bavlně:

- nejoblíbenější přírodní vlákno
- vysoká odolnost
- dobře se barví, dá se snadno bělit
- nízká elastičnosti
- snadné pomačkání
- slabá tepelná izolace

Jak se o bavlnu při praní správě starat?
Bavlnu lze prát až do teploty 95 stupňů Celsia. Jestliže máte právě barevný svetr a bojíte se, že by se při praní ztratila jeho sytost barvy, doporučuje se praní jen do 60 stupňů Celsia, ideálně na 30 - jako já tento svetr. 

Jak bavlnu správě sušit?
Určitě ji můžete sušit i v sušičce, ale určitě by se měli dodržovat různé předepsané péče pro zpracování daného druhu materiálu. Je zde i riziko sražení. 

Jak bavlnu správě žehlit?
Není na škodu žehlit i na vysokou teplotu, což je třetí stupeň, a použít páru. Bavlna se může žehlit i naruby. 

Bavlna a aviváž? 
Jestliže dáváte přednost květinovým tónům, okouzlující Francii a hřejivému dřevu, pak je skvělým pracím prostředkem právě nejnovější Silan Supreme Romance. Svetr jsem samozřejmě v aviváži vyprala a mohu říct, že jemné tóny květin se jím jen hrnou. Líbí se mi i sofistikovaný design, který sám o sobě působí i fotogenicky. Ještě bych k Silanu dodala to, že se jedná o tři zbrusu nové aviváže, které byly inspirované vybranými francouzskými parfémy. 

Trochu jsem si nebyla jistá, zda téma svetr bude v půlce dubna aktuálním, ale jak jsem se podívala ven, obava mě přešla. Myslím, že si na jaro doprovázené slunečními paprsky ještě chvilku počkáme.

A jestli i vy máte zájem si dané produkty vyzkoušet, můžete je vyhrát zde: supreme.jenprozeny.cz + také úžasný zájezd do Paříže!

A co vy? Máte své nějaké tipy na udržování kvality a barvy bavlny? 
Sabush O’rlling řekl(a)...

Wau krásna farba svetru! ♥

ORLLING

Dámské topy a blůzy řekl(a)...

Moc pěkný svetřík a děkuji za rady!

Copyright © The Annette Vogue
Design by Fearne