Opravdu jsou deodoranty bez aluminia tělu prospěšnější?

středa 31. května 2017

Není úplně mým zvykem psát i o deodorantech, ale nad jednou věcí se musím pozastavit. Nedávno jsem četla, že deodoranty s obsaženým hliníkem nejsou pro naše tělo vůbec zdravé. Tak jasně, že kosmetické produkty s příměsi chemických látek nebudou pro naše tělo bůhví jak úžasné, ale něco na tom opravdu bude. Pak jsem se někde dočetla, že nejenom kvůli obsaženému aluminiu může dojít k podráždění pokožce, ale také se tyto směsi hromadí do našeho podpaží, kam se vstřebávají a je zde i zvýšené riziko onemocnění prsních žláz. Každý na to má svůj názor, někdo to může vyvracet, někdo ne. Já osobně si myslím, že nějakou logiku a smysl to má, proto jsem se po drogeriích rozhodla hledat ty deodoranty, které v sobě žádné příměsi aluminia neobsahují. A mohu říct, že to bylo docela těžké.

Určitě jste již museli slyšet o takzvaném minerálním deodorantu, který je ve vizuální podobě podoben krystalu. Jeden tento také doma vlastním a myslím, že nějaký kouzelný účinek v sobě stejně má. Nevěřila jsem mu, přišel mi celkově zvláštní. Vždyť ten krystal je suchý, řekla jsem si. Je jiný i díky minerální soli, která zabraňuje rozkládání bakterií a neucpává potní žlázy. Cenově vyjde na něco kolem sto dvaceti korun českých.

Pak jsem se jednoho dne vydala do drogerie a schválně šla shánět deodorant, který v sobě neobsahuje žádné hliníkové složky, ale nebude se jednat opět o ten minerální. Kontrovala jsem snad všechny značky, ale u Nivey jsem se pozastavila. Zkrátka deodorant té "hutnější" Nivey, která není průhledná, tam aluminium bylo. Pak jsem vzala do ruky ten "vodový, průhledný" a výsledek? Překvapil mě. Nedočetla jsem se tam žádné hliníkové složky. Konkrétně se jedná o deodorant Nivea Fresh Comfort. Tak jasně, že nebude úplně bez chemického složení, vždyť to ani nejde, pokud se nejedná o minerální či bio. Ale i tak si myslím, že bude mít něco víc do sebe než jeho klasické deodoranty. 
Copyright © The Annette Vogue
Design by Fearne