Blokace nebo hydratace? [Moje Psychologie] Červen 2019 + má zkušenost s kyselinou hyaluronovou

středa 5. června 2019


Aneb botulotoxin versus kyselina hyaluronová. Dva termíny, časté zaměňování a „botoxové“ nafouklé rty. Možná je nejvyšší čas tyto dva termíny dovysvětlit a také rozluštit obecně často slýchanou větu: „Nemá botox v puse? Že ji má tak nafouklou.“


V aktuálním vydání časopisu Moje Psychologie si můžete přečíst článek, který mě velmi bavil psát. Celkově se o estetickou medicínu zajímám, a pokud i vy nevíte, k čemu je dobrý botox či kyselina hyaluronová - protože mnoho lidí si tyto dva pojmy zaměňuje - tak úryvek vkládám sem :)


V ČEM TKVÍ SÍLA?


Botox: Odstraňuje mimické vrásky, ale i pocení. Botox vás navíc může „odnaučit“ nevědomého mračení.
Kyselina HA: Látka tělu vlastní, která se vyskytuje například v očním sklivci či vazivových tkání. Zajišťuje pevnost, pružnost. S věkem ji ubývá, dochází k dehydrataci pleti a následnému rychlejšímu stárnutí. Proto dodání kyseliny HA účinně zajišťuje nejenom hydrataci, ale i regeneraci.

CO APLIKACE ŘEŠÍ A VYŘEŠÍ?


Botox: Vrásky na čele, od mračení či u kořene nosu. Dále pomůže upravit vrásky a vějířky kolem zevních očních koutků, ale i kolem rtů.
Kyselina HA: Malé nenápadné rty, nevýraznou konturu rtů, jizvy, unavenou pokožku, ustupující bradu či pokleslé ústní koutky. Kyselina navíc napomáhá docílit asymetrii obličeje.

KDY SE DOSTAVÍ EFEKT?


Botox: Po aplikaci je dobré se aspoň 4 hodiny nepředklánět a nelehat. Může tak dojít k pohybu botoxu, který se může nakonec „uhnízdit“ úplně na jiném místě, než jste chtěli. Efekt se dostaví kolem 3 – 5 dnů a vydrží v průměru 4 měsíce.
Kyselina HA: Efekt se dostavuje hned. Navíc kyselina po aplikaci v kůži dále „pracuje“ a to znamená ještě efektivnější nabytí do 2 týdnů od aplikace.  

Má zkušenost:


I když mé rty nejsou úzké, přeci jenom jsem před 3 lety řešila jeden menší problém. Jako by rty nebyly ucelené. Něco jim chybělo. Zkrátka tvar. Dlouho jsem přemýšlela a také se odhodlávala na výplň pomocí kyseliny hyaluronové. Sama jsem ani nevěděla, jak mám dermatoložce vysvětlit svůj problém, protože o zvětšení rtů mi vůbec nešlo. Musím říct, že přístup paní dermatoložky byl velmi vstřícný a laskavý. Vše mi sama vysvětlila a obě jsme se shodly na výplni kontury kolem rtů. Šlo o malé vpichy kolem kontury. Lékařka mi nejprve znecitlivěla rty pomocí nasáknutého ubrousku s lihem a pak začal samotný zákrok. Existují 2 metody – buď obtáhnutí kanylou, kdy je samotný proces plynulejší, nebo několik samotných vpichů. Zákrok trval pár minut a efekt byl okamžitý. Úplné umrtvení nenastalo a nenastane, jen se víc utlumí vystřelující bolest. Pak jen tupě ucítíte samotnou aplikaci, která se podobá mírnému tlaku. Pro obtáhnutí kontury stačí opravdu minimální množství (0,5 ml). Samotný efekt mi vydržel několik měsíců, možná až rok. Za sebe tento zákrok doporučuji. Ale upozorňuji předem, že se jedná o velmi protivný zákrok, kdy sama dermatoložka toto tvrzení potvrdila. Každopádně nebojte, dá se to vydržet :)
Tereza Vaníčková řekl(a)...

Super článek, zase jsem se dozvěděla něco nového. :) O botoxu jsem toho moc nevěděla, ale o kyselině hyaluronové jsem už něco málo slyšela díky kauze, která se řešila okolo Petry Lovelyhair. Přijde mi to super! :)
Tereza's journal

The Annette Vogue řekl(a)...

Tak to jsem ráda :) Děkuju!

Ztracena v Praze řekl(a)...

Ty jo, a nemáš nějako fotku před a potom? Docela mě to zaujalo. Nevím, jestli bych šla, ale možná jednou jo:D. Jinak jak jsi se dostala k psaní pro časopis? To mě zajímá:).

Verča ze Ztracena v Praze I JAKÉ ZAJÍMAVOSTI JSEM NAŠLA V KVĚTNU?

The Annette Vogue řekl(a)...

Tyjo fotku před a po nemám. Ale jdu v srpnu, takže se pokusím něco pořídit a sepsat z toho ještě jeden článek :) K tomu jsem se dostala přes školu, kde jsme měli povinně praxi a já si vybrala právě Mojí Psychologii, protože spadala pod mediální dům, se kterou má škola vyjednanou spolupráci :)

Ztracena v Praze řekl(a)...

Tak to je super. Tak to ti závidím :)! Já taky píšu a někdy bych chtěla publikovat i v nějakém časopisu. Super, budu se těšit na další článek :).

The Annette Vogue řekl(a)...

Držím palce se psaním a určitě zkoušej různé příležitosti :)

Copyright © The Annette Vogue
Design by Fearne