Iced Coconut Matcha Latté with Teddy aneb Kokosové Matcha latté s medvídkem na vrh

středa 4. října 2023


Matcha. Až teprve nedávno jsem jí přišla na chuť, protože mi nikdy nějak nejela. Avšak v kombinaci s kokosovým mlékem? Bomba.

Matcha čaj. Tradiční japonský čaj, který se vyrábí z mladých listů čajovníku Camellia sinensis. Na rozdíl od klasického zeleného čaje má tento ještě před sklizní listy stínovány, aby se zvýšil obsah aminokyselin a chlorofylu.

Matcha se připravuje tak trochu jinak než běžný čaj. Listy jsou namlety na jemný prášek, který se smíchá buď s horkou vodou nebo mlékem a za pomocí šlehání vznikne ta pravá matcha. Navíc má také mnohé zdravotní benefity, protože obsahuje vysoký obsah aminokyselinkatechinu EGCg, který pomáhá redukovat stres, podporuje imunitní systém a zlepšuje koncentraci. Také obsahuje kofein, ale právě díky aminokyselinám nemá takový „energetický“ nájezd.

Já jsem si pořídila tento mletý BIO matcha čaj už před nějakým časem, protože se mi nechtělo pořád dávat necelých devadesát korun za matcha nápoj s kokosovým mlékem. Tak jsem si řekla, že si nápoj budu připravovat doma. A normálně mi přijde, že je můj domácí nápoj lepší. Stačí mít jen kostky ledu, karamelový sirup ( používám Monin), pak kokosové mléko, našlehané kondenzované mléko/smetanu, a nakonec přidám matchu. Pro větší tvořivost nápoj doplním o led ve tvaru medvídka a nápoj je na světě. 

P.S. Pro větší podporu koncentrace a duševního výkonu můžete matchu zobat i jako kapsle - například ty z GreenFood Nutrition Matcha Tea

Copyright © The Annette Vogue
Design by Fearne