Péče o pleť v chladných a mrazivých dnech

pondělí 12. února 2024


Posledně se ke mně dostal koncentrovaný pleťový balzám z Pravaja, který můžete znát pod názvem balzám Awake Frankin-Sense. A protože se jedná o velmi koncentrovanou směs, rozhodla jsem se pro článek, který tak nějak napoví, jak se (ne)starat o svou pleť v zimě.

Staráte se o pleť během mrazivých dnů dostatečně? Vím, že toto téma už nebude tak aktuálním, neb ručička na teploměru (snad) už nebude ukazovat mínus 5 stupňů a více. Ale i tak bychom měli o pleť v těchto zimních dnech pečovat. 

Tento balzám je tvořen oleji a včelím voskem - mezi jeho klíčové suroviny patří kadidlovník, rakytník, mrkev, babass a včelí vosk. Ideální je ho používat na závěr pleťového rituálu nejlépe v kombinaci s hydratačním sérem. Stačí nanést opravdu malé množství balzámu a pleť je po celý den chráněná před větrem i mrazem, a navíc pomáhá udržovat pokožkou vláčnou po delší dobu. Jelikož mám celkem suchou/tenkou pleť někdy se sklonem k začervenání a vyrážce, tak ne vždy mi všechno sedne. A v poslední době mi sedlo naprosto všechno, co jsem zkoušela. Paradoxem je, že mi vždy spíše nesednou přírodní BIO krémy. Bohužel, u tohoto balzámu to nebylo jinak. Věřím, že si balzám našel své nadšené majitelky a vyhovuje jim, ale mně po prvním nanesení „vylezlo“ akné a červené fleky. Mrzí mě to, protože se balzám zdá vážně dobrý. Možná jsem ho nanesla hodně, možná do „špatného“ počasí, ale chci mu dát ještě šanci. 

Celkem mi připomíná konzistencí vazelínu, která je nyní k dostání nejenom v klasické podobě, ale také jako vazelína s kakaovým máslem či kosmetická vazelína s levandulí. Vazelína je super právě do mrazivých dnů, kdy dokonale "zacelí" například popraské rty, suchá místa, ruce.

Samozřejmě vazelína by se vůbec neměla používat jako nějaká podkladová báze pod make-up či jako pleťový krém. Existuje několik článků a výzkumů, proč tomu tak je. Protože pokud máte sklon k mastěnšjí pleti, tak pleť nejenom zatížíte, ale vyleze vám akné a prostě je to celé špatně. Během chladných dnů doporučuji můj oblíbený Avene Cold Cream, který aktuálně pořídíte se slevou a to ve výši sto sedmdesáti korun českých! :)

Copyright © The Annette Vogue
Design by Fearne